tisdag 6 mars 2012

Roligheter

Hej hej!

Nu har jag lite roliga saker att berätta!

1. Milles mage är bra nu! Vi gjorde så att, han fick fasta i 24 timmar, sen fick han ris och kokt kyckling i 2 dagar, nu får han torrfoder och köttfärs, imorgon kommer han troligtvis börja med sitt vanliga dvs. Färskfoder och torrfoder 50/50 :)

2. Vi har börjat gå ut med våra kära Jennie&Rune , vilket är SKITKUL! Igår gick vi en promenad och idag ska vi köra klickerträning, och tävlingslydnad! Råkar vara så att jag har med mig Jennie då (Runes matte) Sveriges kunnigaste inom hundar!

3. Idag ska vi äntligen (2 veckor försenat, men vi reste ju bort) ta Milles 1-års vaccin! Blir skönt att få det gjort, inte lika underbart tycker Mille men sist han tog spruta så pep han bara när de precis stuckit i nålen! ;)

Annars har vi inte gjort så mycket idag, var och köpte ett nytt halsband, koppel, och godis till Mille!

Halsband- Köpte ett Hurtta Lifeguard grönt (ej halvstryp) vi hade ett likadant halvstryp innan (orange inte grön)  Men det var ett problem med all Milles päls så fastnade de och var på ´´stryp´´ läge hela tiden, det ströp inte men meningen är ju att det ska blir löst när han inte dra vilket han nästan aldrig gör! ;)

Koppel- Ett koppel från Alac, kopplet Mille hade innan var lite för brett och det skavde när man höll i det.. (inte när pappa använder det då han har mycket större händer en mig, men när jag gör det..)

Godis- Kyckling, Bacon godis :) Mjukt och bra för träning!


Hörs snart!


Godis

Halsband

Koppel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar